Boisvert (2000)’e göre İnternet’in eğitimde kullanılması ile yeni eğitsel kaynak ve imkânlar ortaya çıkmaktadır. Eğitsel kaynak veşimkanlardan yararlanan kitle, teknolojiyi yakından takip eden ve Web destekli öğretim ile ilgili çalışmalar yapan fakülte ve okullarla sınırlı değildir. Web’i kullanan, ya şam boyu öğrenme gereksinimi duyan kitleler Web destekli öğretim kapsamında düşünülmektedir.
Bento ve Bento (2000)’e göre ortaöğretim ve üniversiteler iki büyük kuvvetin birle şimi ile değişime u ğramaktadır: ya şam boyu öğrenme gereksinimi veşinternet’in ve onun grafik ara yüzü Web’in teknolojik geli şimi internet ve Web, öğrencilere sürekli genişleyen bilgi denizinden bilgi çıkarmak için gerekli araçları ve motivasyonu vermektedir. Öğrenciler, Internet aracılığı ile farklı yorumlarla tanı şabilmekte, analiz ve sentez yapabilmektedir.
Nemlioğlu (2000)’na göre geleneksel öğretim metotları ile öğretim süreçlerini devam ettiren okullarda yeni teknolojinin kullanımı konusunda kararsızlıklar ya şanmaktadır. Bir taraftan geleneksel öğretim metotlarını korumak ister iken, diğer taraftan internet’i denemek için kendilerinden ve başkalarından gelen baskı altındadırlar. Bilgiyi aktaran öğretmenin yerini artık, bilgiye ulaşmada öğrenciye yol gösteren öğretmen almıştır. Bu yaklaşım; öğrenciye yeni öğretim materyali vermeyi, daha iyi bir öğrenme ortamı geliştirmeyi, öğrencinin ilgisini çekmeyi ve öğretmenin değişimini gerektirmektedir.
Xenos (2004)’a göre web destekli derslerde öğretmen, öğrenci ve ders arasında arayüz rolünü oynamaktadır. Öğretmenin temel rolünü, öğrencilerin ihtiyaçlarını ve yeteneklerini izleme ve doğru tercihler yapmaları için onlara rehberlik etme oluşturmaktadır. Bilgisayar tabanlı derslerde, öğrenciye web sitesi yoluyla çok çe şitli eğitim materyalleri sunulmaktadır. Burada, öğretmenin, geleneksel “öğretim” rolü önemini yitirmekte, önerilen çeşitli eğitim materyalleri içinden öğrencinin kendisi için en uygununu seçmede rehberlik, sorunları çözebileceğine dair cesaretlendirme ve eğer mümkünse, karşılaşılabilecek güçlükleri tahmin ederek uygun önlemleri alma rolleri önem kazanmaktadır.
Schrum (2000) anlamıyla bir online ders oluşturmak geleneksel ders oluşturulmasının iki yada üç katı zaman alır. Fakat işin iyi tarafı, ders bir kez tasarlandığında, öğreticiye, dersin dağıtımı ve birbirini izleyen dönemlerde içeriğin güncellenebilmesi bakımından esneklik sağlar [Kang 2001].
Abernathy (1999) öğrenmenin geçici bir heves olmadığını, fakat tembeller içinde olmadığını belirtmektedir. Bir web sitesine birkaç defa bağlanıp bitiminde sertifika almak beklenmemeli, web tabanlı öğrenmenin yüksek kararlılık fakat geniş esneklik sağladığı hatırlanmalıdır. Çoğu kez öğrenciler kendi yerinde, kendi zamanına, kendi hızına göre öğrenir, dolayısıyla öğrencilerin öğrenme eylemini gerçekleştirecekleri web sayfalarını iyi tanımaları gerekmektedir.
Eğitim kurumlarında Web siteleri, bilgi vermek, eğitim ortamını desteklemek, öğretim ortamını desteklemek olmak üzere üç temel amaçla geli ştirilmektedir. Bilgi vermek amaçlı Web siteleri, okullar hakkında ziyaretçilere tanıtım yapmak üzere hazırlanmıştır.
Eğitim ortamını desteklemek amacı ile hazırlanan Web siteleri, okul-veli-öğrenci arasında ilişki sağlamaktadır. Öğretim ortamını desteklemek amacıyla hazırlanan Web siteleri ise, her zümrenin kendi Web sayfalarını oluşturmaları sağlanarak öğrencilerin öğrenim süresince her konuda bilgi alabilecekleri yer olarak tasarlanmaktadır.
Tablo 5.3 Web Destekli Eğitim ile Geleneksel Sınıf Eğitimlerinin Karşılaştırılması
Web Destekli Eğitimler | Geleneksel Sınıf Eğitimleri |
Bireysel düzeyde eğitime olanak tanır | Grup bazında eğitime olanak tanır. |
Herhangi bir zamanda veya mekân da kullanmak üzere tasarlanabilir. | Belli bir zamanda ve mekân da kullanmak üzere tasarlanıp, programlanabilir. |
Kullanıcılar ve kaynaklar arasındaki ilişkiyi en üst boyuta çıkartır | O anda bulunulan fiziksel mekândaki kaynaklarla sınırlıdır.
|
Bireylerin öğrenme tarzlarına uygun ve eğitilen tarafından yönlendirilebilecek şekillerde, öğrenci odaklı olarak tasarlanabilir. | Tamamen gruba odaklıdır.
|
Zaman uygun oldu ğu sürece, eğitilenin işyerinde de kullanıma açıktır | Eğitilenin düzenli çalışma mekânından farklı bir yerde eğitim alabilmesi için, seyahat etmesi ve zaman harcaması gerekmektedir |
Çevirimiçi arama kanalları sayesinde, istendiği anda, çok çe şitli kaynağa erişim daha hızlı ve kolaydır. | İçerik sınıf düzenine veya daha önceden belirlenip hazırlanmı ş materyale bağlıdır. |
Eğitim mekânında bulunması gereken eğitim personeline yatırım yapma ihtiyacı azalır. | Eğitimi sunacak personele yüklü bir yatırım yapılmasını gerektirir. |
Ek bir fiziksel alan gerektirmez | Fiziksel alan gerektirimi söz konusudur. |
Çok farklı mekânlardaki, eğitilenler arasında bağlantı sağlar. | Sadece aynı fiziksel mekânda katılım söz konusudur. |
Güncel bilginin ve yeni öğrenme modellerinin anında uygulanabilmesine olanak tanır. | Anlık krizler sonucunda, eğitim uygulamalarının önemi göz ardı edilebilir. |
Eğitim ve performans desteği arasında görünmez bir bağlantıyı mümkün kılar. | Eğitim ve performans desteği tamamen farklı fonksiyonlar gibi algılanır |