Web üzerinden öğretime genel olarak “Web Tabanlı Öğretim” adı verilmektedir. Web tabanlı öğretim öğrenme çevresini desteklemenin etkili bir yoludur.
Oliver ve diğerleri (1999)’ne göre www; kolaylıkla ulaşılabilen, esnek depolama ve görüntüleme seçeneklerini destekleyebilen, kolay, oldukça güçlü bir yayınlama biçimi sağlayabilen ve hipermedya unsurlarını kapsayabilen bir öğretim ortamıdır.
Kaya (2002)’ya göre geleneksel ortamda sunulan derslerin İnternet olanaklarının kullanılması ile zenginleştirilmesi şeklinde tanımlanan eğitime, internet yoluyla eğitim veya web üzerinden eğitim adı verilmektedir. Geleneksel eğitimin, öğrencilerin öğrenme yetenekleri, bilgi seviyeleri, akademik altyapıları ve hedefleri arasındaki farkları temel alan bir yapı ve sürece sahip olmadığı söylenebilir.
Yiğit ve diğerleri (2000)’ne göre internet ve web üzerinden yapılan bazı yeni eğitim uygulamaları ise, eğitimde yer ve zamana ilişkin sınırlılıkları ortadan kaldırmış, öğrencinin istediği zaman, istediği yerden bilgiye erişmesine olanak sağlamıştır.
Casey (1998)’e göre eğitimde web uygulamalarının pek çok yararı vardır. Web’in en kolay kullanımı geleneksel olarak sunulan dersler için bilgiyi depolamanın en uygun olduğu yer olmasıdır. Örneğin ders kapsamında kullanılmak üzere öğrencilerin ders notları, pratik sınavlar, öğrencinin yapması gerekenler, projeler gibi çeşitli kaynaklar kullanılabilir. Ancak, web teknolojisinin temel yararı öğrenmeyi ve bilgiyi yeniden yapılandırmak için yeni olanaklar sunması, öğrenciler ve öğrenci ile öğretmen arasında ileti şimi ve işbirliğini artırması ve bunun doğal sonucu olarak eğitimde niteliğin artırılmasına katkı sağlamasıdır.
Günümüzdeki eğitim anlayışına göre öğretmenlerin asıl görevi öğrencilere bilgi aktarımından daha çok öğrencilerin edindikleri bilgilerden yeni bilgilere nasıl ulaşabilecekleri, bilgileri nasıl analiz, sentez ve yorumlayacaklarını öğretmektir. Bu bakımdan bilgiye ulaşma ve yeni bilgilerin üretilmesi günümüzde önem kazanan faktörler olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bilgiye erişmenin en basit, en kolay yolu interneti kullanma olarak karşımıza çıkmaktadır. İnternetin sahip olduğu renkler, grafikler, resimler, sesler ve animasyonlar sayesinde bilgiye erişme daha mükemmel ve daha kalıcı olmaktadır. Dahası Web tabanlı eğitim sistemleri her yaştan ve her seviyedeki öğrenciler için alternatif ve interaktif bir öğrenme kaynağıdır.
Duffy (1997)’ye göre Web Tabanlı Eğitim, öğrenciler için www (World Wide Web) üzerinden verilen her çe şit eğitim olarak tanımlanabilir. Bu eğitim bilgisayar tabanlı, bilgisayar yönetimli, öğretici yönetimli veya bunların bir kombinasyonu şeklinde olabilir.
Web Tabanlı Eğitim (Web Based Training) ile ilgili aynı amaca giden fakat farklı başlıklar altında ortaya çıkmış kavramlar görülmektedir. Bu farklılıklar düşünsel anlamda bir farklılığın değil, sadece konunun yeni olduğunun ve dolayısıyla ortak kabul görmüş standartlara henüz ulaşılamadığının göstergesidir. Özellikle İnternete Dayalı Uzaktan Eğitim (Internet Based Distance Education), Web Tabanlı Öğrenme (Web Based Learning) ve E-Öğrenme (E-Learning) kavramlarıyla ifade edilmek istenenler temelde çok benzer düşüncelerdir. Mutlaka tanım yapmak gerekirse “uzaktan eğitim yapmak amacıyla her türlü internet olanaklarının kullanılması ” Web Tabanlı Öğretim veya Internet Tabanlı Uzaktan Eğitim, olarak ifade edilebilir. Bu tür bir öğrenmeye de Web Tabanlı Öğrenme veya E-Öğrenme denilmektedir.