Relan ve Gilanni’ye göre içinde bulunduğumuz yüzyılın en önemli buluşlarından biri olan World Wide Web, 1990’larda ortaya çıkmıştır ve tahmin edilenden çok daha fazla büyümüştür.
Crossman’a göre (1997) bu umulmadık artış “ şaşırtıcıydı”. Çalışmasında 1991–1996 yılları arasında bilgisayar ağları ve hizmet veren bilgisayarların sayısında 25-26 kat arttığını belirtmiştir. Bu artışla www’nin büyüyen, güçlü, küresel, etkileşimli ve bilgi paylaşımı için dinamik bir ortam haline getirmiştir.
Odabaşı (1997)’na göre dünyada pek çok ülkede Web’in eğitimde kullanılması konusunda önemli çalışmalar yapılmaktadır. Amerika Birleşik Devletleri bilgisayarı eğitimde kullanma konusunda öncü ülkelerden biridir. Nitekim Amerika Birleşik Devletleri’nde 1996 yılında “Amerika’daki her sınıf mutlaka bilgi ağına bağlı olmalıdır” kararı alınmıştır (Reinig,1998). Web tabanlı öğrenmenin en önemli özelliklerinin, öğrenme topluluğunun üyelerinin bilgi ve becerilerini paylaşmak, gerekli kaynaklara nasıl ulaşılacağını öğrenmek, yeni bilgiler üretmek için bir araya gelmeleri olduğuna işaret etmişlerdir. Bu yeni kavramın var olan sistemden farklı olduğunu belirtmiş ve var olan müfredat ve öğretime bu değişikliklerin eklendiğini ve zamanla kabul göreceğini belirtmiştir.
Bazı eğitimler için tek başına Web Tabanlı Öğrenme eğitimi yeterli ve etkiliyken bazı eğitimlerde destekleyici olarak kullanılabilir. Sınıf içi eğitimi desteklemek amacıyla internet üzerinden yapılan etkinliklere Web Destekli Eğitim (Web Assisted Education) veya Harmanlanmış Eğitim (Blended Learning) denilmektedir. Bu modele dayalı olarak derslerin hazırlanmasında ve uygulanmasında bir yandan teknolojinin sağladığı olanaklardan yararlanılmakta, diğer taraftan ise belli becerilerin öğretilmesinde vazgeçilmez olarak kabul edilen geleneksel sınıf etkinliklerine yer verilmektedir.
Web Destekli Öğrenme modeliyle, aktif öğrenmeyi sağlayıcı internet temelli materyallerinin kullanılmasıyla eğitimde zaman, mekân ve yöntem sınırlamaları ortadan kaldırılmakta; sınıf içi uygulamalarla ise eğitimin sosyal boyutu, öğrenciler ve eğitmenler arası paylaşım ve etkileşim güçlendirilmektedir. Dolayısıyla Web Destekli öğrenme çevresinde eğitsel amaç için sınıf ortamı etkinlikleri ve İnternet tabanlı teknolojinin farklı şekilleri karıştırılarak; yüz yüze eğitim (sınıf ortamı, sunumlar vs.), elektronik kaynak materyal kullanımı ve etkileşimli eğitim uygulamalarının birlikte yürütülmesi amaçlanmaktadır