İletişim teknolojilerinin kullanımı açısından farklı uzaktan eğitim dağıtım modelleri vardır. (Kurnaz, 2003), (İşman, 1998a), (http://bote.balikesir.edu.tr, 2006). Bu modeller:
1. Tek Yönlü İletişim
İletişimin tek yönlü olduğu bir dağıtım modeli olup, bireyler bu modelde kendileri arasında soru soramazlar veya sorularına hemen cevap bulamazlar.
1.a. Mektupla Dağıtım Modeli
Öğretmen ve öğrencilerin birbirini görmedikleri ve eğitim materyallerinin öğrencilere posta olu ile gönderildiği modeldir.
1.b. Tek Yönlü Radyo ile Dağıtım Modeli
Eğitim hizmetlerinin öğrencilere radyo vasıtası ile verildiği ve öğrencilerin derslerini kendi imkânları ile radyodan takip edebildiği modeldir.
1.c. Tek Yönlü Televizyon ile Dağıtım Modeli
Bu modelde öğrenciler derslerini televizyondan takip ederler. Diğer modellerden farklı olarak öğrenciler öğretmenlerin yüzünü görebilmektedir.
1.d. Tek Yönlü Etkileşimli Bilgisayarla Dağıtım Modeli
Derslerin işlenişi internet aracılığı ile gerçekleşmektedir. Öğretmenler ilgili web sitelerine ders ile ilgili bilgileri eklerler. Öğrenciler ise anlayamadığı kısımları öğretmenlerine e-posta yoluyla sorup, cevaplarını aynı yöntemle alırlar.
2. Çift Yönlü İletişim
Öğrenci ve öğretmenler arasındaki iletişimin çift taraflı olarak gerçekleştirildiği bir modeldir.
2.a. Çift Yönlü Etkileşimli Radyolu Konferans Dağıtım Modeli
Öğrenciler ile öğretmenlerin telefon aracılığı ile bağlantı kurduğu ve ders işleyişinin bu şekilde gerçekleştirildiği modeldir. Genellikle öğrenciler, öğretmen ve arkadaşları ile aynı anda iletişim kurarak derse katılırlar. Bu modelde kişiler birbirlerinin yüzünü görmeyip sadece sözlü olarak iletişim kurarlar.
2.b. Çift Yönlü Etkileşimli Televizyonlu Konferans Dağıtım Modeli
Derslerin telekonferans sistemi kullanılarak gerçekleştirildiği modeldir. Bu modelde bilgi alışverişi, öğretmen ve öğrenciler arasında görsel olarak sağlanmaktadır.
2.c. Çift Yönlü Etkileşimli Bilgisayarlı Konferans Dağıtım Modeli
İnternet vasıtası ile öğretmen ve öğrencilerin telekonferans yaparak görsel bir şekilde dersleri işledikleri modeldir. Bu modelde kişiler çeşitli bilgisayar yazılımlarını kullanarak çift yönlü iletişim kurarlar.